Comportament i caracterització de cobertes verdes

Les cobertes vegetals suposen una solució constructiva que pot aportar diferents beneficis als edificis: millores tèrmiques, acústiques, i/o de gestió de les aigües pluvials. En clau ciutat, també milloren els efectes illa de calor, ajuden al manteniment de certa biodiversitat i poden convertir-se en elements paisatgístics, alhora que creen nous espais de convivència de qualitat dins l’entorn urbà.

Des del grup GICITED es col·labora amb l’Administració (Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona) per establir protocols de mesura, es participa en diferents projectes relacionats amb el verd urbà, i es proporciona suport a les empreses del sector en quant a la caracterització dels sistemes de coberta verda.

Principals resultats d'aquesta línia de recerca:

Bosch, M., Rodriguez Cantalapiedra, I., Lacasta, A.M, Calvo, L., Boleda, M. Cubiertas verdes y rehabilitación: procesos de participación y cooperación universidad empresa. A: Congress on Construction Pathology, Rehabilitation Technology and Heritage Management. "REHABEND 2018 CONSTRUCTION PATHOLOGY, REHABILITATION TECHNOLOGY AND HERITAGE MANAGEMENT (7th REHABEND Congress) Caceres (Spain), May 15th-18th, 2018". 2018, p. 291-298.

Bosch, M., Sarroca, B., García, A. "Coberta Experimental Mercè Rodoreda” a l'edifici ubicat a Barcelona, dins el Campus Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra (UPF): resum executiu. 2016.